03 ינואר 2019
לכ' משרד החינוך
מחלקת בחינות הבגרות
הנדון :השוואה בין דף הבחינה המשובצת של בחינת הבגרות הקיימת במשרד החינוך
לבין דף בחינת הבגרות המשובצת של המחברת הגאונית.
כמומחית לאבחון וייעוץ גרפולוגי ,העובדת עם משרד החינוך ,רשומה במאגר המרצים של משרד החינוך ומייעצת למנהלים ,למשפחות ונותנת חוות -דעת מומחה לבתי משפט ,ראיתי שוני מהותי בין שני הדפים.
הדף הנוכחי של משרד החינוך גורם לאחר שניות ספורות לחוסר שקט ,רצד בבוהק ויוצר
מידית תחושה של מחנק וקושי להתרכז. אלמנטים אלו ,מגבירים את תחושת החרדה עד לכדי חוסר רצון לכתיבה. קשה להתמקד ויש תחושה שהקשר בין עין -מח – יד אינו מפוקס.
בדף המבחן של המחברת הגאונית ,הצבעים שאינם בוהקים ,העניקו מידית תחושת רוגע מתון ושמרו על דריכות באמצעות הסדר של החללים הבהירים. ניתן היה להתמקד בצורה מתונה ,לנשום עמוק ולנטרל את רעשי הרקע מסביב.
דף זה של המחברת הגאונית ,יצר סביבת עבודה עם תחושה בטוחה בה ניתן היה להתרכז. עובדה ידועה בבחינות בכלל ובבחינות הבגרות בפרט שמפלס החרדה ,כאשר הוא גבוה מידי עוצר את הריכוז ויש לשמר רמת חרדה נמוכה כדי להתרכז.
מצאתי שדף הבחינה של משרד החינוך גורם לחרדה גבוהה מידי ומשתק במידה מסוימת את הנבחן ואילו הדף במחברת הגאונית מרגיע וזאת בשל החלוקה הנכונה של הצבעים
והשורות/משבצות וכן שומר על ערנות הנבחן על מנת להיות במסגרת של סדר וארגון החשיבה והכתיבה בזמן המבחן.
בברכה,
מיכל דורון
מיכל דורון ייעוץ ואבחון גרפולוגי – אישי ,עסקי ומשפטי
רח' ברדיצ'בסקי ,8תל אביב טלפון 052-2687747דוא"ל michald456@gmail.com