0%

03 ינואר 2019

לכ' משרד החינוך‬
מחלקת בחינות הבגרות

הנדון ‪ :‬השוואה בין דף הבחינה המשובצת של בחינת הבגרות הקיימת במשרד החינוך‬
‫לבין דף בחינת הבגרות המשובצת של המחברת הגאונית‪.‬‬

‫כמומחית לאבחון וייעוץ גרפולוגי ‪ ,‬העובדת עם משרד החינוך‪ ,‬רשומה במאגר המרצים של‬ ‫משרד החינוך ומייעצת למנהלים ‪ ,‬למשפחות ונותנת חוות‪ -‬דעת מומחה לבתי משפט‪ ,‬ראיתי‬ ‫שוני מהותי בין שני הדפים‪.

‫הדף הנוכחי של משרד החינוך גורם לאחר שניות ספורות לחוסר שקט‪ ,‬רצד בבוהק ויוצר‬
‫מידית תחושה של מחנק וקושי להתרכז‪.‬‬ ‫אלמנטים אלו‪ ,‬מגבירים את תחושת החרדה עד לכדי חוסר רצון לכתיבה‪.‬‬ ‫קשה להתמקד ויש תחושה שהקשר בין עין‪ -‬מח – יד אינו מפוקס‪.‬‬

‫בדף המבחן של המחברת הגאונית‪ ,‬הצבעים שאינם בוהקים‪ ,‬העניקו מידית תחושת רוגע מתון‬ ‫ושמרו על דריכות באמצעות הסדר של החללים הבהירים‪.‬‬ ניתן היה להתמקד בצורה מתונה‪ ,‬לנשום עמוק ולנטרל את רעשי הרקע מסביב‪.‬‬

‫דף זה של המחברת הגאונית‪ ,‬יצר סביבת עבודה עם תחושה בטוחה בה ניתן היה להתרכז‪.‬‬ ‫עובדה ידועה בבחינות בכלל ובבחינות הבגרות בפרט שמפלס החרדה‪ ,‬כאשר הוא גבוה מידי עוצר את הריכוז ויש לשמר רמת חרדה נמוכה כדי להתרכז‪.

‬‬‫מצאתי שדף הבחינה של משרד החינוך גורם לחרדה גבוהה מידי ומשתק במידה מסוימת את ‫הנבחן ואילו הדף במחברת הגאונית מרגיע וזאת בשל החלוקה הנכונה של הצבעים‬
והשורות‪/‬משבצות וכן שומר על ערנות הנבחן על מנת להיות במסגרת של סדר וארגון‬ ‫החשיבה והכתיבה בזמן המבחן‪.‬‬

‫בברכה‬,
‫מיכל דורון‬

‫ ‫מיכל דורון ייעוץ ואבחון גרפולוגי – אישי‪ ,‬עסקי ומשפטי‬

‫רח' ברדיצ'בסקי ‪ ,8‬תל אביב טלפון ‪ 052-2687747‬דוא"ל ‪michald456@gmail.com‬‬

WhatsApp chat